loading...
kejran news
عبدالباری خلیلی بازدید : 7 1392/12/19 نظرات (1)


به مناسبت مراسم خاک سپاری مارشال فهیم
سه شنبه رخصتی عمومی اعلام شد
سه شنبه رخصتی عمومی اعلام شد
وزارت کار امور اجتماعی، فردا سه شنبه مورخ ۲۰ حوت به مناسبت مراسم خاک سپاری مارشال محمد قسیم فهیم معاون اول رئیس جمهور رخصتی عمومی اعلام کرده است.
در همین حال حامد کرزی، رئیس جمهور افغانستان، کمیسیونی را برای برگزاری مراسم تشییع جنازه و تدفین محمد قسیم فهیم، معاون اول ریاست جمهوری تعیین کرده است. 
در فرمان رئیس جمهوری افغانستان از این کمیسیون خواسته شده تا مقدمات برگزاری "مراسم خاص دولتی" برای تشییع جنازه، تدفین و فاتحه‌خوانی آقای فهیم در کابل و دیگر ولایت‌های افغانستان را فراهم کند.
عبدالباری خلیلی بازدید : 13 1392/12/18 نظرات (0)
در پی درگذشت معاون رئیس جمهور کرزی؛
اعلام عزای عمومی در افغانستان
اعلام  عزای عمومی در افغانستان
محمد قسیم فهیم معاون اول رئیس جمهور کرزی  به دلیل سکته دار فانی را وداع گفت.
مارشال فهیم معاون اول رئیس جمهور کرزی به دلیل سکته درگذشت.
سخنگوی ریاست جمهوری نیز این خبر را تأیید کرده و گفته است که دولت سه روز  عزای عمومی اعلام کرده است.
نزدیکان مارشال فهیم نیز خبر فوت ایشان را تأیید  و دلیل مرگ آقای فهیم را سکته اعلام کرده اند.
لازم به ذکر است که فهیم چند سالی به مرض شکر مبتلا بوده و گفته می شود که دلیل اصلی مرگ ایشان نیز مرض شکر باشد.
عبدالباری خلیلی بازدید : 4 1392/12/17 نظرات (0)
نگرانی از مشکلات انتخابات در ۶۲ ولسوالی کشور
نگرانی از مشکلات انتخابات در ۶۲ ولسوالی کشور
بنیاد انتخابات شفاف افغانستان (تیفا) امروز در یک نشست خبری اعلام کرد که پس از یک نشست سه روزه با مسوولان ولایتی ‌این نهاد، دریافته است که نگرانی‌های در راستای انتخابات وجود دارد. محمدنعیم ایوب ‌زاده رییس این بنیاد در یک نشست خبری گفت: ناامنی در ۶۲ ولسوالی کشور، پایین بودن آگاهی عامه در برخی ولایات، استفاده از منابع دولتی به نفع یک نامزد مشخص، اعمال فشار زورمندان محلی و حضور زنان در روند انتخابات از چالش‌های اساسی برای انتخابات است. 
وی افزود: تامین امنیت مراکز رای دهی از سوی نهادهای امنیتی، فعال شدن هر چه زودتر دفاتر کمیسیون مستقل انتخابات در ولایات، افزایش آگاهی عامه از سوی نهادهای انتخاباتی و تشویق زنان به روند انتخابات از سوی نهادهای مدافع حقوق زنان خواسته‌های مسئولین بنیاد انتخابات شفاف افغانستان در ولایات می باشد. 
به گفته ایوب زاده، قرار است بنیاد تیفا، پنج هزار ناظرش را در ۳۴ ولایت کشور برای نظارت از انتخابات موظف نماید. 
گفتنی است که با وجود نگرانی برخی از نهادهای مدنی از عدم تامین امنیت انتخابات، براساس اخرین آمارهای وزارت امور داخله کشور، در روز برگزاری انتخابات ۶۷۷۲ مرکز رای دهی در سراسر کشور توسط نیروهای امنیتی افغان تامین امنیت می شود و ۳۹۶ مرکز دیگر در مناطق نا امن غیر فعال باقی خواهد ماند. 
عبدالباری خلیلی بازدید : 3 1392/12/17 نظرات (0)
فناوری جدید برای خواندن متون انترنت بر روی کف دست
فناوری جدید برای خواندن متون انترنت بر روی کف دست
گروهی از محققان دانشگاه اولم آلمان، مشغول طراحی نوعی پروژکتور کوچک برای صفحه نمایش همراه فراگیر، موسوم «امپ-دی» هستند که به کاربر امکان می دهد اطلاعات دیجیتال را روی هر سطحی به نمایش دربیاورد. به کمک این فناوری کاربر می تواند ایمیل، توییت و اطلاعات دیجیتال را بدون آنکه مجبور باشد ، موبایل را از جیبش بیرون بیاورد، بخواند.
در این فناوری از پروژکتور بسیار ظریفی استفاده شده است که تصویری روی دست کاربر می اندازد و فضایی برای کنش متقابل با کاربر از طریق حرکت های خاص دست به وجود می آورد.
کریستیان وینکلر، سرپرست این پروژه تحقیقاتی در دانشگاه اولم می گوید: «ایده اصلی ساخت این دستگاه این نیست که بدنبال ابزارهای جدید برای نمایش باشیم، بلکه می خواهیم از آنچه که هم اکنون در دنیای اطراف ما وجود دارد استفاده کنیم. مثلا برای نمایش تصویر از کف دستمان استفاده می کنیم که همیشه همراه ماست.»
با کمک حسگر سه بعدی کینکت، پروژکتور مرتبا فاصله کانونی خود را تغییر می دهد تا کاربر بتواند سطح نمایش را عوض کند، بدون این که منتظر تغییر فاصله کانونی پروژکتور شود. حسگرها می توانند حرکت های خاص دست مثل ضربه های عرضی را تشخیص بدهند. در نتیجه نیازی نیست که مستقیما با موبایل کار کرد و تصاویر را می توان مستقیما روی دست کاربر انداخت. 
مدیر پروژه می گوید: کار کردن با پیش نمونه ای که تا کنون ساخته شده، ساده نیست. وی می افزاید که تیم پژوهشی او به شدت درگیر کار روی کاهش اندازه پروژکتور هستند. 
کریستیان وینکلر می افزاید:«در سه سال گذشته دیده ایم که شدت نور این پروژکتورهای بسیار کوچک، سه برابر بیشتر شده است. فناوری باتری هم پیشرفت کرده و اگر این روند ادامه داشته باشد می توانیم نتیجه بگیریم که سه یا چهار سال دیگر ابزاری خواهیم داشت کوچک و قابل نصب روی بدن یا لباس (مثلا دور گردن یا روی لبه جیب) که هنوز آن قدر درخشندگی دارد که بتوان درون اتاق از آن استفاده کرد.»
محققان دانشگاه اولم می گویند که این سیستم برای مسیریابی و برقراری ارتباط هنگام راه رفتن بسیار مناسب است، زیرا می توان با آن تصویر فلش را روی زمین انداخت. همین طور می توان از این سیستم برای تبلیغات متناسب با محیط استفاده کرد.
پیش نمونه این دستگاه در ماه آوریل سال جاری در همایش سالانه کنش متقابل بین انسان و کمپیوتر در تورونتو عرضه خواهد شد.
عبدالباری خلیلی بازدید : 4 1392/12/15 نظرات (0)
این بار نیروهای امریکایی باعث کشته و زخمی شدن 12 اردو ملی در لوگر شد
کشته و زخمی شدن دوازده سرباز اردوی ملی در حمله هوایی نیروهای خارجی
در نتیجه‎ی بمباران هوایی نیروهای خارجی در ولسوالی چرخ ولایت لوگر، ۱۲ تن از سربازان اردوی ملی کشته و زخمی شدند.
دین محمد درویش؛ سخنگوی والی لوگر با تائید خبر فوق،می گوید: حوالی ساعت ۳ صبح امروز، در عملیات هوایی، نیروهای خارجی، یک بمب به پوسته امنیتی اردوی ملی در ولسوالی چرخ ولایت لوگر اصابت کرد که در نتیجه آن پنچ تن سرباز اردو ملی کشته و ۷ تن دیگر زخمی شدند.
این درحالیست که افزایش کشتار اردوی ملی در این اواخر خشم شهروندان را بر انگیخته، چنانکه آنان با راه اندازی تظاهرات و تحصن، حکومت را به کم توجهی در این راستا متهم کردند.
یاد آور می شود، چندی قبل ۲۱ تن از سربازان اردوی ملی در ولسوالی غازی آباد ولایت کنر از سوی طالبان کشته شدند.
عبدالباری خلیلی بازدید : 2 1392/12/15 نظرات (0)
 
کشف یک ثوب واسکت انتحاری و مهمات در ولایت بغلان
کشف یک ثوب واسکت انتحاری و مهمات در ولایت بغلان

مؤظفین ریاست عمومی امنیت ملی طی یک عملیات خاص اوپراتیفی، یک مخفیگاه سلاح و مهمات مختلف النوع را در مربوطات ولایت بغلان کشف و ضبط کردند. 

 این مهمات به شمول؛ یک ثوب واسکت انتحاری، ۲۵ میل سلاح مختلف النوع، ۲۶عدد تخت ریموت کنترول، یک پایه مخابره،۳ فیر مرمی، ۳ راکت RPG، ثوب دریشی اردوی ملی،۳عراده موتر نوع کرولا، ۱۳کیلوگرام چرس و ۴کیلوگرام تریاک می باشد. 

تروریستان قصد داشتند با استفاده از سلاح و مهمات متذکره پروسه کمپاین انتخاباتی کاندیدان ریاست جمهوری و شورا های ولایتی را مختل سازند. 
قضیه تحت تحقیق و بررسی بیشتر قرار دارد.

عبدالباری خلیلی بازدید : 2 1392/12/12 نظرات (0)
تغییر دکترین نظامی روسیه برای تسهیل اعزام نیرو به خارج از مرزها
تغییر دکترین نظامی روسیه برای تسهیل اعزام نیرو به خارج از مرزها
روسیه با تغییر دکترین نظامی خود در سال ۲۰۱۰ اعزام نیرو به خارج از مرزهایش را تسهیل کرد. پیش‌تر دفاع از کشور، شرکت در نبردهای ضدتروریستی یا برآورده‌کردن تعهدات بین‌المللی از پیش‌شرط‌های ضروری برای اعزام نیرو بودند. 
دکترین نظامی هرکشور که یک چهارچوب کلی است و به سادگی تغییر نمی‌کند، چکونگی شرکت نیروهای نظامی آن کشور در لشگر‌کشی‌ها، عملیات‌ها و نبردها را بیان می‌کند. 
در دکترین نظامی جدید روسیه از جمله آمده است: «استفاده از نیروهای مسلح و سایر یگان‌ها برای تأمین امنیت شهروندان روس که خارج از مرزهای فدراسیون روسیه به سر می‌برند، در انطباق با توجه به اصول و هنجارهای عمومی به‌رسمیت شناخته شده حقوق بین‌الملل و قراردادهای بین‌المللی فدراسیون روسیه، قانونی هستند.»
دکترین نظامی روسیه سال ۲۰۱۰ میلادی، در پی جنگ اوستیای جنوبی (آبخاز) در گرجستان که دو سال پیش‌تر رخ داده بود، تغییر کرد. آن‌زمان روسیه دلیل حمله نظامی خود به کشور همسایه، گرجستان را لزوم حمایت از شهروندان خود در منطقه جدایی‌طلب اوستیای جنوبی عنوان کرد.
برداشت جامعه بین‌الملل از این استدلال روسیه آن بود که مسکو هر زمان می‌تواند به این بهانه‌ فرمان اعزام نیروهای خود به خارج از مرزهای این کشور را صادر کند.
دمیتری مدودف، رئیس‌جمهور وقت روسیه اما آن زمان تأکید کرد که دلیل تغییر دکترین نظامی روسیه تسهیل شرایط مبارزه با دزدان دریایی است و با این تغییر، اردوی روسیه راحت‌تر می‌تواند وارد نبرد با آنها شود.
عبدالباری خلیلی بازدید : 5 1392/12/10 نظرات (0)
ثبت بیش از ۴۵۰۰ قضیه خشونت ‌علیه زنان در سال ۹۱
ثبت بیش از ۴۵۰۰ قضیه خشونت ‌علیه زنان در سال ۹۱
گزارش ارایه شده توسط وزارت امور زنان، وزارت داخله، دادگاه عالی و دادستانی منع خشونت علیه زنان، ثبت ۴۵۰۵ قضیه خشونت علیه زنان را نشان داد.
 سیده مژگان مصطفوی؛ معین وزارت امور زنان در نشست خبری امروز در کابل، گفت: ۴۵۰۵ قضیه خشونت علیه زنان در ۳۲ ولایت رخ داده است.
به گفته مصطفوی، ولایت کابل با ۲۱.۸ درصد، هرات با ۱۴.۹ درصد، تخار با ۷.۵ درصد، بلخ با ۵.۲ درصد و کاپیسا با ۴.۸ درصد بیشترین مورد خشونت علیه زنان را داشته اند.
خانم مصطفوی اضافه کرد ولایت کابل به دلیل نفوس بالا، بیشترین قضیه را ثبت نموده است که بر اساس هر ۱۰۰ هزار نفر، بعد از هشت ولایت قرار دارد.
به گفته وی، ۵ ولایت مذکور ۵۴.۵ درصد کل قضایای خشونت علیه زنان در کشور را تشکیل می دهند.
در این گزارش آمده است که میانگین خشونت ۳۵ قضیه در هر ۱۰۰هزار زن می باشد که ولایت نمیروز با ثبت ۱۶۸ قضیه بالاترین خشونت و ولایت سرپل با ثبت ۳ واقعه کمترین آمارها خشونت را در خود اختصاص داده اند.
گزارش مذکور نشان می دهد که از ۲۵ نوع خشونت های ثبت شده، از ۱۹ مورد آن در قانون منع خشونت علیه زنان نام برده شده است.
معین وزارت زنان علاوه کرد بیشترین نوع خشونت لت و کوب است که حدود ۱۸۲۶ قضیه می باشد و ۴۰.۵ درصد قضایا را تشکیل می دهد.
قتل ۷.۳ درصد، دشنام و بد رفتاری ۵.۴ درصد، عدم پرداخت نفقه ۵.۴ درصد و ازدواج اجباری ۵.۱ درصد را به ترتیب بشترین تا کمترین را نشان می دهد که این ۵ مورد ۶۳.۷ درصد خشونت ها را تشکیل می‌دهند.
عبدالباری خلیلی بازدید : 7 1392/12/10 نظرات (0)

مرد مرده آمریکایی در موقع کفن و دفنش زنده شد

رسانه‌های آمریکایی می‌گویند والتر ویلیامز از دنیای مردگان بازگشته است.

در ایالت می‌سی‌سی‌پی آمریکا، هنگامی که کارکنان یک آژانس کفن و دفن مشغول آماده کردن جسد یک مرد برای برگزاری مراسم تدفین او بودند، متوجه شدند که زنده است و در داخل کیسه حاوی جسد حرکت می کند و به آن لگد می‌زند.

شب قبل از آن، پزشکی که بر بالین والتر ویلیامز ۷۸ ساله حاضر شده بود تشخیص داد که ضربان نبض او قطع شده و مرده است.

گفته می‌شود که ممکن است دستگاه تنظیم کننده ضربان قلب آقای ویلیامز به طور موقت از کار افتاده باشد.

دکستر هوارد، پزشکی که مرگ این فرد را اعلام کرد، به بی‌بی‌سی گفت پرستار آسایشگاه به او گفته بود آقای ویلیامز مرده و او نیز پس از انجام معاینات معمول، هیچگونه علائم حیاتی مشاهده نکرد.

آقای هوارد گفت این یک معجزه است و در بیش از دو دهه کار به عنوان پزشک قانونی، هرگز چنین چیزی ندیده است.

او گفت خانواده آقای ویلیامز از این موضوع خوشحالند اما هنوز در بهت بسر می‌برند.

آقای ویلیامز اکنون برای درمان در بیمارستان بستری شده و خانواده‌اش می‌گویند او خوشحال است که زنده مانده. 

عبدالباری خلیلی بازدید : 4 1392/12/10 نظرات (0)
قیوم کرزی:
به نفع هیچ نامزدی کنار نمی‌روم
به نفع هیچ نامزدی کنار نمی‌روم
قیوم کرزی برادر رئیس جمهورکرزی، اعلام کرد که به نفع هیچ نامزد دیگری کنار نمی رود و به مبازرات انتخاباتی خود ادامه خواهد داد. قیوم دلیل این تصمیم را احترام به آرای مردم و بزرگان قوم و جرگه قومی به عنوان سنت دیرینه‌ مردم، عنوان کرد.
 اخیرا شماری از سران اقوام پشتون که از ولایات مختلف در کابل گرد هم آمده بودند، تلاش کردند تا زمینه تفاهم میان چند نامزد مشخص و انتخاب یک نامزد واحد از میان آنها را فراهم کنند.
قیوم کرزی ضمن ابراز تشکر از افرادی که در جرگه شرکت کرده بودند، گفت که به عقیده‏ی وی راه حل مشکلات کشور، مشارکت در انتخابات است و او تلاش خواهد کرد که برای حل این مشکلات، به مبارزات انتخاباتی خود ادامه دهد.
قاضی امین وقاد یکی از اشتراک کنندگان جرگه قومی نیزدر این مراسم، ثابت قدم بودن قیوم کرزی در روند انتخابات را به او تبریک گفت و آنرا را دستاوردی مهم برای اعضای جرگه دانست.
وی با تاکید بر اینکه نامزدها باید با هم رقابت کنند، نه خصومت، گفت: رقابت در شهرها و کاخ نیست، بلکه در روستاها است.
آقای وقاد گفت که جرگه به کار خود پایان داده و زلمی رسول نیز به عنوان نامزدی شناخته شده که تا پایان رقابت‌های انتخاباتی، خواهد ماند.
اعضای جرگه قومی که برای تشکیل ائتلافی بین قیوم کرزی و زلمی رسول، وزیر خارجه پیشین تلاش می‌کردند، نظر خود در مورد این ائتلاف را با رئیس جمهور کرزی نیز در میان گذاشته که به گفته منابع آگاه، نظر آنها از سوی رئیس جمهور کرزی رد شده است.
این تلاش‌ها باعث شد که تعدادی از نامزدها رئیس جمهور کرزی را متهم به مهندسی انتخابات کنند.

تعداد صفحات : 4

درباره ما
Profile Pic
این سایت برای به پخش رساندن خبرهای جهان و افغانستان ساخته شده است.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 38
  • کل نظرات : 10
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 3
  • آی پی امروز : 23
  • آی پی دیروز : 18
  • بازدید امروز : 9
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 10
  • بازدید ماه : 10
  • بازدید سال : 18
  • بازدید کلی : 7,526