loading...
kejran news
عبدالباری خلیلی بازدید : 5 1392/12/03 نظرات (0)
هند موشک زمین به هوا آزمایش کرد
هند موشک زمین به هوا آزمایش کرد
ارتش هند روزجمعه موشک زمین به هوای ˈآکاشˈ را درمحل سایت موشکی خود درایالت اوریسا درشرق این کشور با موفقیت آزمایش کرد. 
یک موشک میانبرد می باشد و توسط سازمان تحقیق و توسعه نظامی هند به عنوان بخشی از برنامه موشکی ساخته شده است. 
خبرگزاری پی.تی.آی به نقل از منابع نظامی هند گزارش داد این موشک یک فروند هواپیمای بدون سرنشین بنام ˈلکشیاˈ را مورد هدف قرار داد. 
یک مقام نظامی گفت که موشک آکاش درساعت ۱۱و ۲۲ دقیقه قبل ازظهر به وقت محلی از مجتمع شماره ۳محل آزمایش های موشکی هند شلیک شد. 
وی افزود، این موشک چندبار دیگر در طول چند روز آینده آزمایش خواهد شد. 
موشک آکاش دارای ۲۵ کیلومتر برد است و می تواند یک کلاهک ۶۰ کیلوگرمی را حمل کند. 
آکاش از توانایی لازم برای انهدام هواپیماهای دشمن در فاصله ۳۰ کیلومتری برخوردار است و می تواند چندین هدف را بطور همزمان مورد حمله قرار دهد. 
عبدالباری خلیلی بازدید : 13 1392/12/01 نظرات (0)


بر اساس نتایج یک نظر سنجی؛
۵۵ درصد افغانستانی ها زندگی رنج آور و فقیرانه دارند
۵۵ درصد افغانستانی ها زندگی رنج آور و فقیرانه دارند
بر اساس نتایج دو نظرسنجی موسسه گالوپ، بیشتر مردم امریکا در حال حاضر جنگ در افغانستان را به عنوان یک اشتباه قلمداد می کنند و اکثریت مردم افغانستان نیز وضع زندگی خود را بسیار رنج‌آور می‌دانند.
 نظرسنجی موسسه گالوپ نشان داد، ۵۵ درصد افغانستانی ها، زندگی کنونی خود را فقیرانه و رنج‌آور می‌دانند. این رقم در مقایسه با آمار سال ۲۰۱۲ میلادی ۲۹ درصد افزایش یافته است. 
پاسخ دهندگان بر اساس دیدگاهی که درباره زندگی کنونی و آینده خود در افغانستان دارند به سه گروه «در حال رشد»، «مشکل‌دار» و «دچار رنج و عذاب» دسته‌بندی شدند. 
در این نظرسنجی هیچ یک از پاسخگویان سطح زندگی خود را در حال «رشد و رونق» طبقه‌بندی نکردند. 
به گزارش آوا به نقل از ایسنا، نظرسنجی دیگری که موسسه گالوپ انجام داد، نشان داد که ۴۹ درصد از مردم امریکا بر این باورند که اعزام نیروهای اردوی این کشور برای جنگ در افغانستان اشتباه بود.
عبدالباری خلیلی بازدید : 40 1392/11/30 نظرات (0)
خودکشی سرباز امریکایی متهم به تجاوز به دختر نوجوان عراقی
خودکشی سرباز امریکایی متهم به تجاوز به دختر نوجوان عراقی
مقامات امریکایی اعلام کردند: یک سرباز ارتش این کشور که به جرم تجاوز به یک دختر عراقی و کشتن او و خانواده‌اش در زمان اشغال عراق در حال طی مجازات حبس ابد بود، در زندان خودکشی کرد. 
 "استیون دیل گرین"، نخستین سرباز امریکایی بود که براساس قوانین حوزه‌های قضایی فراتر از خاک امریکا متهم و گناهکار شناخته شد. این قانون که در سال ۲۰۰۰ امضا شد به دولت فدرال امریکا اختیار قضایی می‌داد تا پرونده‌های جنایی سربازان و شهروندان امریکایی را به دلیل جرایم ارتکابی آن‌ها در کشورهای خارجی پیگیری کند. 
جان استاهلی، سخنگوی دفتر فدرال زندان‌های امریکا اظهار کرد: کارکنان زندان فدرال تاکسون در آریزونا پی بردند که استیون دیل گرین ۲۸ ساله روز شنبه در داخل سلول خود به هیچ تقاضایی پاسخ نمی‌دهد. 
به گفته استالی پس از آنکه مشخص شد گرین مرده است مرگ وی به دلیل خودکشی تحت تحقیقات قرار دارد. 
عبدالباری خلیلی بازدید : 5 1392/11/29 نظرات (0)
شباهت به اوباما شیطان را از فلم «انجیل» حذف کرد
شباهت به اوباما شیطان را از فلم «انجیل» حذف کرد
تهیه‌کنندگان فلم «انجیل» بخشی را که مربوط به نمایش تصویر شیطان بود به دلیل مشابهت این چهره با چهره اوباما؛ رییس‌جمهوری مریکا از فلم درآوردند. 
 با توجه به جنجالی که چندی پیش به دلیل مشابهت چهره تصویر شده از شیطان در مجموعه تلویزیونی «انجیل» با چهره اوباما به پا شد، مسئولان فلم تصمیم گرفتند این صحنه را حذف کنند. 
روما داونی و مارک برنت به دلیل اجتناب از این جنجال تصمیم گرفتند تا این شخصیت را از مینی سریال خود حذف کنند. 
بازیگری که در نقش شیطان در این مجموعه ظاهر شده شباهت زیادی به باراک اوباما رییس جمهوری امریکا داشت و به همین دلیل در تدوین جدید فلم صحنه مربوط به این بازیگر حذف شده است. 
روما داونی که این فلم را با همسرش مارک برنت تولید کرده گفت با حذف صحنه های مربوط به شیطان، اکنون این فلم درباره مسیح است .
عبدالباری خلیلی بازدید : 3 1392/11/28 نظرات (0)
راز تفاوت قد مردان و زنان در چیست؟
راز تفاوت قد مردان و زنان در چیست؟
دانشمندان فنلندی با استفاده از مطالعات ژنتیکی، به راز تفاوت قدی بین زنان و مردان پی برده‌اند. 
کروموزوم «ایکس» اغلب در تحلیل‌های ژنتیکی در مقیاس بزرگ نادیده گرفته شده؛ با این حال، چون زنان دارای دو نسخه از این کروموزوم بوده و مردان فقط یک نسخه از آن را دارا هستند، شناسایی ارتباطات ژنتیکی با ژن‌های کروموزوم «ایکس» می‌تواند به درک دلیل تفاوت مشخصه‌های بین زن و مرد کمک کند.
محققان دانشگاه هلسینکی فنلند، گونه‌های ژنتیکی جدید کروموزوم ایکس را شناسایی کرده‌اند که بر قد انسان تاثیر می‌گذارند.
این دانشمندان تنوع ژنتیکی را که اغلب در کروموزوم ایکس (یکی از کروموزوم‌های تعیین‌کننده جنسیت) رخ می‌دهد، در تقریبا ۲۵ هزار فرد شمال اروپا با استفاده از اطلاعات مرتبط با سلامتی تحلیل کردند. 
هدف از این مطالعه، یافتن مولفه‌های ژنتیکی گزارش شده که می‌تواند تفاوت‌های فردی در چندین ویژگی از جمله قد، فشار خون و سطوح چربی خون را توضیح دهد. محققان همچنین نقش احتمالی کروموزوم ایکس را در تعدادی از تفاوت‌های شناخته‌شده بین زن و مرد از جمله قد بررسی کردند. 
این تحلیل نشان داد گونه ژنتیکی نزدیک به ITM۲A (ژن دخیل در رشد غضروف و یکی از ژن‌های کروموزوم ایکس) در میان افراد کوتاه‌تر از قد متوسط، بیشتر است. این نوع که در بیش از یک سوم اروپائیان وجود دارد، همچنین بیان ITM۲A را افزایش می‌دهد و هر چه ژن بیشتری بیان شود، فرد کوتاه‌تر خواهد بود. بنابراین، اثر این گونه ژنتیکی بر روی قد در میان زنان بسیار قوی‌تر است. 
به دلیل وجود دو کروموزوم ایکس در زنان، هر دوی نسخه‌های ITM۲A فعال هستند و این ژن در سطوح بیشتری بیان می‌شود. 
شناسایی نواحی از این دست که در آن مقادیر ژنتیکی کروموزوم «ایکس» بین زنان و مردان متعادل نیست، می‌تواند در درک محققان از تفاوت‌های بین دو جنس کارآمد باشد. 
جزئیات این مطالعه در مجله PLOS Genetics منتشر شده است.

عبدالباری خلیلی بازدید : 4 1392/11/24 نظرات (0)
"خرج کردن به ناحقّ مال، حیف و میل و اسراف است

در گیر و دار زندگی و مسائل روزمره گاهی گرفتار می‌شویم و یادمان می‌رود که در آنچه می‌کنیم تدبر و تفکر کنیم و اگر مسیری را اشتباه می‌رویم اصلاح نماییم.


 یکی از اعمال ناپسند و گناه در دین مبین اسلام "اسراف و ریخت و پاش" است که گاهی ما در زندگی‌های خود گرفتار این عمل هستیم اما نمی‌خواهیم اصلاح کنیم، همه ما می‌دانیم که اسراف کاری حرام و مذموم است اما بی‌توجهی می‌کنیم.


برای یادآوری مجدد قبح این عمل و ناپسند شمرده شدن آن در لسان معصومین(ع) چند حدیث و روایت در این باره را مرور می‌کنیم.


امام علی(ع) در تعریف عمل مذموم و ناپسند اسراف چنین می‌فرمایند: "خرج کردن به ناحقّ مال، حیف و میل و اسراف است۱".


پیامبر خدا(ص) در بیان نشانه‌های انسان اسراف کار فرمودند: "اسراف کار چهار نشانه دارد؛ به کارهای باطل می‌نازد، آنچه را فراخور حالش نیست می‌خورد، در کارهای خیر بی‌رغبت است و هر کس را که بدو سودی نرساند، انکار می‌کند۲".


امام صادق(ع) نیز می‌فرمایند: "کم‌ترین اندازه اسراف، دور ریختن ته مانده ظرف (غذا یا آب) است۳".


در ایام منتهی به سال نو یا به عبارتی شب عید که بازار خرید و فروش‌ها و ریخت و پاش‌ها گرم می‌شود حواسمان باشد که "اسراف" نکنیم.


پیامبر خدا(ص) در حدیثی فرمودند: "این‏که هرچه دلت بخواهد بخوری، اسراف است۴".


همچنین ایشان در بیان یکی از موارد اسراف چنین می‌فرمایند: "یکی از انواع زیاده‏‌روی، این است که هر آنچه را دوست داری، بخوری۵".

عبدالباری خلیلی بازدید : 4 1392/11/27 نظرات (1)
دختر صدام به تروریست ها پیوست
دختر صدام به تروریست ها پیوست
رغد صدام، دختر صدام که در ولایت الانبار عراق به سر می برد، با اعلام این خبر که به گروهک تروریستی داعش پیوسته است تاکید کرد که اولین زن مجاهدی است که در الانبار حضور خواهد داشت.
 رغد صدام، درحالیکه حمایت عربستان، امارات و قطر از گروهک تروریستی داعش را می ستود، در یک بیانیه مطبوعاتی به عنوان سخنگوی حزب منحل شده بعث عراق، گفت که در خلال یکی از سفرهای خود به عربستان ضمن موفق شدن برای دیدار با برادران سعودی، آنها توافق کردند که حملات شدید ارتش عراق علیه حزب بعث و گروهک داعش را دفع کنند.
البته زمانی که رغد خانم، جوان بود، ارتش حزب بعث به همین برادران سعودی حمله کرد تا از آنها بخاطر پول هایی که در زمان جنگ با ایران پرداخت کرده بودند از نزدیک تشکر کند، اما برادران سعودی نیز همانند برادران کویتی پانزده دقیقه بعد از حرکت ارتش صدام خود را به اروپا و امریکا رساندند و قسمت نشد گیر فرماندهان حزب بعث بیفتند.
دختر صدام افزود: پس از سفر به عربستان سعودی، قطر و امارات، به مراکش و تونس خواهم رفت تا زنان مجاهدی را جذب خود کنم که بتوانند از مردان مجاهد با تمام توان حمایت کنند!
وی که مدعی است به شیوخ، شاهان و شاهزادگان خلیج فارس قول داده است تا نخستین زن مجاهد الانبار باشد، تاکید کرده است: با وجود هشدارهای پزشکان که این فعالیت‌ها می‌تواند سلامتی مرا در خطر بیندازد، من حاضرم همه چیز خود را بدهم تا حکومت ما برای بار دوم مستقر شود.
عبدالباری خلیلی بازدید : 3 1392/11/22 نظرات (0)
تلاش افغانستان برای عضویت در سازمان جهانی تجارت
تلاش افغانستان برای عضویت در سازمان جهانی تجارت

اتحادیه اروپا و افغانستان قراردادی را به منظور نتایج گفتگوهای دوجانبه، برای عضویت افغانستان در سازمان تجارت جهانی به امضا رساندند.


 شریف احمدزی؛ معاون اداره حمایت از سرمایه گذاری افغانستان(آیسا) می گوید که عضویت در این سازمان در تامین روابط و گسترش روابط تجارتی با اعضای آن ارزش خاصی دارد و راه را برای تجارت جهانی به افغانستان باز می کند.


وی افزود که افغانستان در سال های اخیر تلاش زیادی کرده که سیستم تجاری خود را با معیارهای سازمان تجارت جهانی برابر سازد؛ تا از این طریق بتواند شامل این سازمان شود.


به گفته او، این تلاش ها شامل "قانون شرکت ها، قانون علایم تجارتی و سایر قوانین برای بخش تجارت تکمیل شد و سایر قوانین که در صدور و ورود کالاها نیاز است" نیز تکمیل شده است.

تعداد صفحات : 4

درباره ما
Profile Pic
این سایت برای به پخش رساندن خبرهای جهان و افغانستان ساخته شده است.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 38
  • کل نظرات : 10
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 3
  • آی پی امروز : 7
  • آی پی دیروز : 38
  • بازدید امروز : 8
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 8
  • بازدید ماه : 33
  • بازدید سال : 41
  • بازدید کلی : 7,549