loading...
kejran news
عبدالباری خلیلی بازدید : 4 1392/12/10 نظرات (3)
کنترول سنکوپ قلبی با ابزار قابل نصب در بدن
کنترول سنکوپ قلبی با ابزار قابل نصب در بدن
داکتران شفاخانه  شهر گیمریش در شمال پرتغال، با یک جراحی ساده ابزاری کوچک زیر پوست بیمار قرار می دهند. این دستگاه مانیتور قلبی برای بیمارانی است که دچار سنکوپ و تپش قلبی می شوند. این نوع فناوری که اولین بار سال ۱۹۹۷ مورد استفاده قرار گرفت، امروزه کوچکتر، پیچیده تر شده است. نمونه مورد استفاده در این شفاخانه سه سال در بدن بیمار می ماند و با کنترول پیوسته قلب بیمار، به داکتران امکان تشخیص دقیقتر تغییرات ضربان قلب و درمان مناسبتر را می دهد. 
این ابزار در شفاخانه های دیگر نیز مورد استفاده است. داکتران امیدوارند این مانیتور، امکان درمان و مراقبت بهتر بیمار را فراهم کند. داکتر متخصص قلب شفاخانه گیمریش می گوید: «با قرار دادن این ابزار، بیمار لازم نیست به شفاخانه بیاید، بعضی ها راهشان دور است، ابزار بسیار مفیدی است چون اطلاعات در سیستم ذخیره می شود.» 
با یک جراحی پانزده دقیقه ای، ابزار از راه شکاف یک سانتیمتری طوری زیر پوست بیمار در محل قفسه سینه قرار داده می شود که قابل مشاهده نیست. این مانیتور قلبی اولین گام در عرصه ابزارهای مانیتورینگ فزیولوژیک طولانی مدت محسوب می شود. 
حسگرهای پیشرفته و جدید با فراهم کردن اطلاعات درباره کنترول فشار خون و جریان خون، به شناخت مکانیسم سنکوپ کمک می کنند. متخصص قلب شفاخانه گیمریش می گوید: «با این ابزار، نوار قلبی (الکتروکاردیوگرام) بیمار بطور دائمی و به مدت سه سال تحت نظر است. بعلاوه امکان کنترول نوار قلب بیمار از راه دور از راه انترنت برای شفاخانه ممکن می شود، یعنی صرف نظر از موقعیت مکانی بیمار، نوار قلبی او را هنگام سنکوپ ثبت می شود.» 
با سالخورده شدن جمعیت، هزینه خدمات درمانی در آینده بیشتر خواهد شد، در نتیجه نیاز به روشهای کارآمد مراقبت از بیمار بیشتر می شود.
عبدالباری خلیلی بازدید : 4 1392/12/10 نظرات (0)
جعل امضای والی هرات و دریافت تعدادی جنگ افزار از کمپ خارجی ها
جعل امضای والی هرات و دریافت تعدادی جنگ افزار از کمپ خارجی ها
یک مقام معتبر امنیتی در ولایت هرات می گوید: که نیروهای امنیتی هرات ۱۵ تن را با سلاح های دست داشته شان از مربوطات منطقه "شیدایی "این ولایت بازداشت کرده اند.
وی گفت که این افراد با جعل کردن امضای والی هرات این جنگ افزارها را از کمپ خارجی ها واقع در نزدیکی قول اردوی ۲۰۷ ظفر به دست آورده بودند.
درهمین حال پاسوال سمیع الله قطره؛ قوماندان امنیه هرات این موضوع را تایید کرد اما از ارائه جزئیات بیشتر خودداری نمود.
گفته می شود که این افراد در حالی به اتهام جعل امضای والی هرات بازداشت می شوند که چندی پیش پولیس هرات یک تن را به جرم جعل امضای مارشال فهیم؛ معاون اول رییس جمهور کشور شناسایی و بازداشت کردند.
عبدالباری خلیلی بازدید : 5 1392/12/08 نظرات (1)
اوباما خواستار امضای پیمان امنیتی با افغانستان پیش از انتخابات شد
اوباما خواستار امضای پیمان امنیتی با افغانستان پیش از انتخابات شد
 رئیس جمهور امریکا در یک صحبت تیلفونی با رئیس جمهور کرزی، یکبار دیگر خواستار امضای موافقتنامه امنیتی و دفاعی میان افغانستان و امریکا قبل از انتخابات شد. 
بارک اوباما رئیس جمهور ایالات متحده امریکا دیشب با حامد کرزی، رئیس جمهوری اسلامی افغانستان صحبت تیلفونی کرد. 
در این صحبت تیلفونی سران دو کشور در رابطه به آماده گی ها برای انتخابات آینده، پروسه صلح، موافقتنامه امنیتی میان افغانستان و امریکا و مسایل منطقه‌ای بحث و تبادل نظر کردند. 
بارک اوباما مراتب تسلیت خود را به رئیس جمهور کشور به خاطر کشته شدن ۲۱ تن از سربازان اردوی ملی در ولایت کنر، ابراز کرد. 
رئیس جمهور امریکا از پروسه انتخابات در افغانستان ابراز خرسندی کرد و گفت که این پروسه به صورت درست در جریان است و کشورش از انتخابات افغانستان حمایت می‌کند،ولی از هیچ کاندیدی جانبداری نمی کند. 
در این صحبت تیلفونی رئیس جمهور کرزی گفت که انتخابات یک اصل بسیار مهم است. انتخابات آینده افغانستان در وقت معینهء قانونی آن برگزار می شود و افغان‌ها در این پروسه ملی به‌طور گسترده اشتراک خواهند کرد و در این راستا تمام آماده گی های لازم اتخاذ شده است. همچنان رئیس جمهور کشور در مورد انکشافات اخیر در مذاکرات با طالبان و نشست سران افغانستان، پاکستان و ترکیه در شهر انقره، به رئیس جمهور اوباما معلومات داد و گفت که باید پروسه صلح افغانستان به صورت عملی تطبیق شود. 
در این صحبت تیلفونی رئیس جمهور اوباما یکبار دیگر خواستار امضای موافقتنامه امنیتی و دفاعی میان افغانستان و امریکا قبل از انتخابات شد. 
رئیس جمهور حامد کرزی گفت که چنانچه مردم افغانستان در لویه جرگه مشورتی موافقتنامه امنیتی را تایید کردند؛ ما خواهان این موافقتنامه هستیم؛ اما پروسه صلح باید در کشور به طور عملی آغاز شود و این نیاز حیاتی مردم افغانستان است. 
رئیس جمهور افغانستان از باراک اوباما خواست که برای آغاز عملی پروسه صلح، مشترکاً کار صورت گرید؛ تا زمینه امضای موافقتنامه امنیتی مساعد گردد. 
در اخیر این صحبت تیلفونی روسای جمهور دو کشور بر ادامه همکاری های دوجانبه میان افغانستان و امریکا، تاکید کردند و رئیس جمهور امریکا افزود که کشورش از یک افغانستان با ثبات و متحد، حمایت می کند و به کمک و همکاری خویش به افغانستان ادامه می‌دهد. 
عبدالباری خلیلی بازدید : 3 1392/12/08 نظرات (1)
به دنبال حکم محکمه‌ی تجدیدنظر امریکا؛
فلم موهن علیه پیامبر اسلام(ص) از یوتیوب حذف شد
فلم موهن علیه پیامبر اسلام(ص) از یوتیوب حذف شد
به دنبال حکم محکمه‌ تجدیدنظر امریکا، شرکت گوگل فلم جنجالی ساخته شده درباره پیامبر اسلام را از ویب سایت یوتیوب حذف کرد.
به گزارش رویترز، این حکم به دنبال درخواست سیندی لی‌گارسیا، یکی از بازیگران زن این فلم صادر شده است. این بازیگر گفته از محتوای فلم اطلاع نداشته و پس از انتشار آن با پیغام‌های تهدیدآمیز روبرو شده است.
گوگل که مالک ویب‌سایت یوتیوب است، پیشتر درخواست خانم لی‌گارسیا برای حذف فلم «بیگناهی مسلمانان» را رد کرده بود اما سرانجام به حکم محکمه برای حذف این فلم گردن نهاد.
 گوگل که حتی درخواست رئیس جمهوری امریکا برای حذف این فلم را رد کرده بود در بیانیه‌ای گفت، علیه حکم صادرشده درخواست تجدیدنظر خواهد کرد.
عبدالباری خلیلی بازدید : 5 1392/12/08 نظرات (0)
راسموسن:
اگر چارچوبی قانونی مهیا نشود، نیروهایمان را از افغانستان خارج می کنیم
اگر چارچوبی قانونی مهیا نشود، نیروهایمان را از افغانستان خارج می کنیم
دبیرکل ناتو در بلجیم به سئوالات خبرنگاران درباره آینده نیروهای ناتو در افغانستان  پاسخ داد. 
آندرس فوگ راسموسن در پاسخ سئوال روزنامه نگار افغانستانی درباره احتمال جایگزین کردن نیروهای امریکایی با نیروهای ناتو درصورت امضا نشدن توافق نامه امنیتی دوجانبه گفت:« فرماندهی نظامی ما برای همه پیشامدها برنامه ریزی می کند. 
وی تاکید کرد: برای ایجاد تشکیلاتی با هدف آموزش، مشاوره و کمک به نیروهای امنیتی افغانستان پس از ۲۰۱۴ آمادگی داریم و در نشست امروز و فردا هم آمادگی خود را برای انجام چنین ماموریت آموزشی قطعی می کنیم. 
دبیر کل ناتو خاطر نشان کرد: اگر چارچوبی قانونی در کار نباشد، قادر به ایجاد آن تشکیلات آموزشی نخواهیم بود و می بایست همه نیروها و تجهیزات خود را تا پایان ۲۰۱۴ از افغانستان خارج کنیم. 
راسموسن با بیان اینکه این گزینه مطلوب آنها نیست، متذکر شد: اما امکان دارد، این پیامد ناخوشایند امضا نشدن توافق نامه امنیتی دوجانبه باشد. به همین دلیل یک بار دیگر از رهبران افغانستان می خواهم توافق امنیتی را امضا کنند.» 
راسموسن تصریح کرد:«واضح است با سپری شدن زمان چالش های بیشتری، به ویژه در برنامه ریزی حضور در افغانستان، به وجود می آید. ظاهراً رئیس جمهور کرزی آمادگی امضای توافق نامه امنیتی را ندارد. ما آماده ایم پس از انتخابات ریاست جمهوری با رئیس جمهور جدید در این زمینه گفتگو کنیم.
 وی با بیان اینکه انجام ماموریت آموزشی مد نظر ناتو پس از ۲۰۱۴  در افغانستان می باشد، خاطر نشان ساخت: در نهایت اگر چارچوب قانونی مهیا نشود مجبوریم تا پایان امسال همه نیروهایمان را فرابخوانیم.
عبدالباری خلیلی بازدید : 4 1392/12/07 نظرات (0)
رئیس جمهور:
دشمنان با جنایات خود مانع برقراری صلح در کشور می شوند
دشمنان با جنایات خود مانع برقراری صلح در کشور می شوند
رئیس جمهور کرزی حمله انتحاری شهر ترینکوت مرکز ولایت ارزگان و بمب گذاری در ولایت هلمند را که باعث کشته و زخمی شدن شماری از هموطنان بی گناه گردید، با شدیدترین الفاظ محکوم کرد.
 شام دیروز یک انتحار کننده خود را در هوتل استاد رمضان در شهر ترینکوت مرکز ولایت ارزگان منفجر کرد که در نتیجه‎ی آن ۱۱ نفر کشته و ۴۲ تن دیگر زخمی شدند. 
در حادثه دیگر، دیروز در اثر انفجار بمب جاسازی شده در یک موتر سایکل در مقابل لیسه مسلکی زراعت ولسوالی مارجه ولایت هلمند، ۳ متعلم مکتب متذکره کشته و ۳ تن دیگر زخمی شدند.
رئیس جمهور ضمن تقبیح نمودن شدید این حملات تروریستی، گفت: دشمنان صلح و آرامش مردم افغانستان یکبار دیگر در راستای خدمت به بیگانگان، هموطنان بیگناه ما را به خاک و خون کشاندند. 
کرزی، عاملین این حملات تروریستی را دشمنان وطن و نوکران بیگانگان خواند و اظهار داشت که دشمنان با انجام اینگونه جنایات، مانع برگشتن صلح به کشور می شوند و همواره به دنبال تداوم قتل ها و کشتارها در کشور هستند.
عبدالباری خلیلی بازدید : 5 1392/12/07 نظرات (0)
سامسونگ S5 را به بازار عرضه کرد
سامسونگ  S5 را به بازار عرضه کرد
شرکت سامسونگ از موبایل هوشمند جدید گلکسی اس۵ خود رونمایی کرد. این موبایل قرار است در ماه آوریل آینده وارد بازار شود. این موبایل و ساعت کاربردهای ورزشی نیز دارند. 
با توجه به علاقه بازار امریکا به ورزش و محصولات ورزشی، بنظر می رسد این کاربرد موبایل و ساعتهای سامسونگ فکر خوبی از آب در بیاید. سامسونگ سعی کرده تا بهترین وسایل ورزش سنجی را با موبایل و ساعتهای هوشمند خود ترکیب کند. 
 موبایل اس۵ و ساعتهای سامسونگ طی رویدادی در بارسلونای اسپانیا رونمایی شدند، اما همزمان نمونه هایی از آن در نیویورک هم به نمایش گذاشته شد. 
این موبایل مجهز به نبض سنج، قدم سنج، و ورزیدگی سنج است. اما گمان می شود که ورزشکاران از ساعتهای سامسونگ استقبال بیشتری بکنند، زیرا کار با آنها آسانتر است. 
کارشناسان معتقدند که ساعتهای جدید سامسونگ زیبا و ظریف هستند و برای کاربران زن هم جذابیت دارند. این ساعتها شما را در جریان ارتباطات تلفنی، ایمیلی و پیامکی قرار می دهد. 
دوربین موبایلهای جدید سامسونگ ۱۶ مگاپیکسل قدرت دارد و از این نظر نسبت به نسل قبلی آن پیشرفته تر است. این موبایلها سنسور اثر انگشتی هم دارد، و در مقابل آب و خاک هم مقاوم است.  
عبدالباری خلیلی بازدید : 23 1392/12/05 نظرات (1)
دولت مصر استعفا کرد
دولت مصر استعفا کرد
دمنابع خبری از استعفای دولت "حازم الببلاوی" در مصر خبر داده اند.
 مدت کوتاهی پس از اعلام استعفای دولت مصر، "حازم الببلاوی" در اظهاراتی تلویزیونی با تأیید این موضوع گفته است که این استعفا در پی چندین شکست صورت می گیرد.
وی افزود: مصر نیازمند تلاش همه مردم این کشور و حمایت کل جامعه است.
الببلاوی خاطرنشان کرد، دولت تحت نظارت ملت کار می‌کند و مسئولیت بزرگی برعهده مردم است.
 مصر اکنون در معرض خطرات بسیاری قرار دارد و اکنون زمان مناسبی برای مطالبات فرقه‌ای و منافع شخصی نیست.
الببلاوی تأکید کرد: خطراتی که در پیش روی ما قرار دارند اندک نیستند و ما باید بین این دو راه یکی را انتخاب کنیم؛ یا اینکه در حمایت از منافع کشور، منافع خودمان را قربانی کنیم، و یا اینکه بدون توجه به منافع مصر بر منافع فرقه‌ای خود تمرکز کنیم.
روزنامه مصری الفجر از نشست فوق العاده وزیران این کشور خبر داد.
عبدالباری خلیلی بازدید : 13 1392/12/05 نظرات (1)
ال چاپو، بزرگ ترین قاچاقچی جهان دستگیر شد
ال چاپو، بزرگ ترین قاچاقچی جهان دستگیر شد
خواکین گوزمن، بزرگ ترین قاچاقچی جهان که بیشتر با نام «ال چاپو» شناخته می شود در مکزیک دستگیر شد. 
ال چاپوی مکزیکی، رئیس باند قاچاق مواد مخدر «سینالوا» در ده سال گذشته به یکی از قوی ترین سردسته های باندهای قاچاق دنیا تبدیل شده است. 
دستگیری بزرگ ترین قاچاقچی دنیا برای انریکو پنانیتو، رئیس جمهوری مکزیک که در اواخر سال ۲۰۱۲ به قدرت رسید یک پیروزی محسوب می شود. 
ال چاپو پیش تر در سال ۱۹۹۳ در گواتمالا دستگیر اما در سال ۲۰۰۱ موفق شد از زندان بگریزد. 
عبدالباری خلیلی بازدید : 42 1392/12/04 نظرات (2)

 دایکندی امن اما محروم ازهمکاری دولت

ولایت دایکندی یکی از جمله ولایت های امن ولایت کشور بشمار می رود، اما این ولایت از همکاری های دولت و کشور های دوست محروم است.

ولایت دایکندی دارای 10 ولسوالی می باشد، که این ولایت با دارا بودن این همه ولسوالی بازهم از محروم ترین ولایت های افغانستان با شمار می رود.

از تاسیس ولایت دایکندی و ولایت پنجشیر  10سال می گذرد، اما در حال حاضر نمی توان این دو ولایت را با هم مقایسه کرد، بخاطر که پنجشیر یکی از پیشرفته ترین ولایت های کشور به شمار می رود، و مردم این ولایت از همکاری های دولت و کشور های خارجی محروم نیستند.

در ولایت دایکندی بیش از 15 قوم زندگی می کنند، و همه این اقوام فرزندان شان را برای فراگرفتن تعلیم و تربیه به کابل پایتخت می فرستند، بخاطر که در این چند سال تا هنوز مکتبی از سوی دولت در این ولایت ساخته نشده است، بعضی از مکاتب که در ولسوالی های این ولایت موجود است، تا دوره متوسطه تدریس می شود.

گفتنی است که ولایت دایکندی در چند کیلومتری شهر باستانی بامیان قرار دارد اما این دو ولایت از لحاظ پیشرفت بسیار محروم بوده است و علیرغم امن بودن؛ دولت هیچ توجهی به این ولایت ها ندارد.

تعداد صفحات : 4

درباره ما
Profile Pic
این سایت برای به پخش رساندن خبرهای جهان و افغانستان ساخته شده است.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 38
  • کل نظرات : 10
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 3
  • آی پی امروز : 23
  • آی پی دیروز : 38
  • بازدید امروز : 24
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 24
  • بازدید ماه : 49
  • بازدید سال : 57
  • بازدید کلی : 7,565